onsdag 10 december 2008

Mera mat

Igår testade vi majs-havregröt


Från början så hade jag en haklapp på honom men det funkade bara en kort stund och sen var jag tvungen att ta bort den från honom för han trodde att det var den som var
middagen ...han kunde inte förstå varför morsan hade satt fast maten på honom...som han suckade och stånkade för att få in haklappen i munnen.


Värsta kostymsnubben med slirre å allt :-)
Majs havregröten var INTE god, jag hann inte ens få in skeden i munnen på honom innan han fick kräkreflex.

Jag ska testa några ggr till och se, han är juh ett litet matvrak så nog vet jag han kommer att gilla gröten tillslut, konstigt vore det annars.

Andra grejor som Melker gillar att göra just nu:
- Prutta med läpparna, roligast blir det efter ett tag när det har blivit till jätte, jättemycket spott.
- Greppa tag i allt som kommer i hans väg och sen vägra släppa.
- Titta på sig själv i spegeln med stor beundran och med minen "shit-vilken-snygging-jag-är"
(med all rätt förståss !!)
- Arbeta frenetiskt på att tunna ut mammas hår
(som om det inte redan var tunt nog)
- Vakna tidigt tidigt på morgonen och "prata/sjunga" högt, högt
(eller jag skulle nog mer vilja kalla det "skråla", iallafall vid den tiden på dygnet...gäsp!)

Nu ska vi göra oss iordning, Melker ska på dejt på Kulturens Hus med sina polare Märta, Samuel, Ludvig, Isayah, Isa och Dante.

/C

Inga kommentarer: