måndag 26 januari 2009

Idag har vi varit på babysång på Björkskatan tillsammans med Melker´s polare Ludvig från mamma/barn-gruppen. Melker tyckte det var sådär kul, blev nog lite rädd för alla barn och sång och grinade en snabb skvätt i början men sen "tinade" han upp. Efter sången samlades alla mammor och barn och fikade, Melker fick smaka majskrokar (ser ut som ostkrokar) utav Ludvig och dom var smaskiga smaskens tyckte han, så dom måste inhandlas.

Efter sången gick vi till Jessica som bjöd på smarrig köttfärssås och spagetti och Melker fick leka med Lovis "plastmat", dom är superskoj tycker han och den "godaste" är mjukglassen! Har en liten aning om varför hans favorit är just mjukglass...det var nämligen min favvo dom 2sista månaderna när jag var gravid, tror jag snittade en glass om dan :) !

Jag är helt chockad att jag fick Lovis att lägga sig på golvet med Melker och låta sig fotas...hon brukar annars ha fartränder efter sig på mina kort men nu så bad hon -mer, mer...så jag fotade som värsta paparazzin...man vet juh aldrig när dom nästa gång kommer ligga blickstilla och vilja bli fotade tillsammans. Kolla in sötnosarna:


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka raringar ! Melker är en riktig gottegris . Mjukglass , va?
Lovis är ju en kopia av sin söta mama!

Anonym sa...

Åh Melker är en kopia av sin va´???

Anonym sa...

Kul att på detta viset följa med Melkers dagliga arbete. Vilken liten glad kille. Kopia av ????....pappa (kanske????)

Anonym sa...

...ehh , Melker är en kopia av sin mor , till sitt SÄTT , glad & snäll !!! Han är lika söt som sin mor mé..... men alltså - han är lik sin far... C´est la vie!

Bon jour!
(som vi säger i le frankrike)