tisdag 12 maj 2009

Grodträsket

Idag har vi varit och promenerat på Hertsön nånstans, vi upptäcker en liten sjö med MASSOR av grodor, så vi stannar och jag börjar fota söta simmande grodor, jag tar mig längst ut på en udde och fotar denna:
Sen hör jag hur Nicke smyger upp bakom mig och säger
-Fota denna!!
Gissa min PANIK när jag ser att han håller en grodjävel i handen.....GAAAAAAH gastar jag för fulla muggar....VAAAA faaaan göööö´ruuuu...BORT, BORT!!
Åh Nicke står kvar helt oförstående och säger lugnt igen
-Mäh va töntigt du är...FOTA den då!
Jag är nästan på väg att karata ner honom, ja hade jag inte stått, på tå, längst ut på en liten udde så hade jag tamej17 gjort det! Jävla skit Nicke, han VET (!!!) att jag hatar små slemmiga kryp av alla det slag! Dom är söta på håll men INTE 2cm från näsan!

Nåväl, Nicke tog tillslut sitt förnuft till fånga och gick därifrån så att jag kunde ta mig upp på torra land och pusta ut lite. Sen fotade jag grodan...med zoom:


Nicke körde över en oxå (tror vi), den låg helt orörlig mitt på vägen men sen när vi petade till den så (eller ja jag ser att jag skriver VI men jag menar förståss Nicke, det fattar ni väl) rörde den sig, så Nicke bar den på en bår (gjord av 2 pinnar) till vattenbrynet. Han var inte en så bra sjuksyrra eftersom han råkade tappa den halvt livlösa grodan ned på marken efter halva vägen :(. Men han plockade upp den på "båren" igen, bad om ursäkt och bar grodan till vattenbrynet. Sen var han snäll och hällde lite vatten på den så att den skulle få svalka sig lite , för det kan hända att vi inte körde över den (hoppas), den kanske bara hade villat bort sig från vattnet och sina kompisar och hade legat och stekt sig på vägen hela dagen. Vi tror den överlevde eller ja jag intalar mig det iallafall, för hur det än är och även fast jag hatar småkryp så vill jag helst inte ha ihjäl dom, dom får gärna överleva bara dom inte lever nära mig!

En älgtass hittade jag oxå hängades i ett träd...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh, måste kommentera här oxå...Cajza!!! Jag ser dej i full aktion med kamera o grodor o Nicke o allt...hoppas du har hämtat dej nu =o)

Cajza sa...

Jaa det är knappt! Har drömt inatt om att jag föll i grodsjön och var tvungen och simma runt där mé alla små slemmiga kryp runt mej...iiiissssccchhhhhh!!

mormor sa...

Söta små grodor,fint av Nicke att bära ner den till vattnet....

Modiga Malin sa...

Älgtass hängandes i trädet ???? Hoja , det låter som att du har varit i läbbiga skogen!

Men vilken syn det hade varit att få se dig i vattenbrynet fotandes dessa slemmiga (O)djur & när Nicke skrämmer dig med lille slemmopaddan .
Guu asså du är allt en liten fegis , va?