fredag 15 maj 2009

Melker har fått nya solglajjor av mommo, han tycker det är jätteroligt när jag sätter på dom, kan i och för sig bero på att jag alltid säger "åååååh vaaaaa snyyyyggggg du e"
med en rolig röst.
För så fort man har sagt färdigt den meningen så ska dom av .
Halv 8 imorse så fick jag för mig att jag skulle städa balkongen, Melker låg och sov så jag tänkte jag skulle passa på. Jag hann ta 2 steg ut på balkongen, lyfta upp en utav plaststolarna och vad ser jag då?? Jo inte bara en utan TVÅ enorma spindlar som ligger och halvslumrar max 10 cm från min hand (!!!!), behöver jag tillägga att inom loppet av ½ sekund hade jag släppt stolen och stängt balkongdörren baki mig?! Å så var det med den städningen!
Som tur var så kom mamma till min räddning senare på dan och hjälpte mig lyfta in stolarna i duschen så jag kunde skrubba ren dom från smuts och....ja nu när jag tänker på det så tror jag inte att spindlarna var kvar. Förhoppningsvis har dom tagit sitt pick och pack och flyttat ner till grannen, för jag kan väl aldrig tro att dom är kvar på min balkong. Syns dom inte så finns dom inte...eller hur, visst är det så???!!
När vi ändå var igång så passade vi på att så om mina petunior, dom största gav vi en ny chans ...så nu får vi hålla tummarna att alla klarar sig så har jag inom några veckor 67 (sextiosju!!) petunior att sköta om.
Mamma har paxat några stycken men sen måst jag nog adoptera bort några till för 67 stycken blir nog liiiiite för många på min lilla balkong.

1 kommentar:

Malin sa...

äsch ....spindlar äter jag till frukost ! Kom ner till oss så ska jag visa EXAKT vilken väg en slemmo-snigel skulle ta sig UPPFÖR VÄGGEN TILL VÅRAT SOVRUMSFÖNSTER!!!
IIIISCH - DET ÄR ÄCKLIGT ....spindlar är ju bara ...miniläbbigt!