tisdag 9 september 2008

Dagens Melker


Snickarbyxor:KappAhl/Kax
Tenniströjbody: Lindex
Sockar: Lindex







Idag har vi varit på BVC, på återbesök, när vi var där förra veckan på 2-månaderskontrollen så "gick han inte igenom" :-). Han klarade alla test galant utom den när läkaren håller i honom och "råkar tappa honom", då ska han slå ut med båda armarna men det gjorde alltså inte Melker han slog bara ut med 1 arm och den andra höll han krampaktigt framför bröstet. Och eftersom han inte gjorde det (kan bero på flera saker tex: att han är kall, för varm, spänner sig etc etc) så fick vi som uppgift att hålla utkik under en vecka och låtsas tappa honom hemma...låter grymt...men ja alltså man tappar ju inte honom på rikt utan han halvsitter mellan mina armar och så håller jag armbågarna på skötbordet och hans huvud i mina händer, sen fäller jag snabbt ner mina armar mot skötbordet så han "faller" bakåt och jag tar emot honom...ja men ni fattar juh eller hur!
Nåväl, idag var det alltså återbesök och även fast jag, Nick och Mama hade sett under veckan att han klarade att slå ut båda armarna så gick jag ändå dit så att läkaren fick se det med egna ögon , han utförde testet och stämplade OK i skinkan :-) ! Sköööönt!!

Igår tog jag och Mama en promenad till Storheden, nu äré dax att bli av med Melker´s tidigare bostad!! Det var jättehärligt väder ute med massor av sol, jag promenerade med T-shirt och mama med jacka och vantar :-)...nå efter ett tag så började hon oxå plocka av sig plagg efter plagg, för det var riktigt varma vindar.




När vi äntligen kom fram till Storheden så firade vi det med en gräddbakelse....nääe förståss inte, lite karaktär har man väl ;-)
(nåväl jag ska inte överdriva).
Vi fikade men bara en nyttig macka med kaffe till. Eftersom att alla våra ben och fötter värkte efter den långa promenaden så åkte vi buss hem. Senare på kvällen åkte vi och hälsade på Jessica, Jocke och Lovis som bjöd oss på smarrig ananaspaj.
Här har du receptet, testa denna den är SUPERgod:
Ananaspaj
150gr smält avsvalnat smör
3dl vetemjöl
1dl socker
1tsk bakpulver
Rör ihop till en deg och tryck ut i en pajform.

Ananastäcke:
Rör ihop
2 tsk vaniljsocker
1burk creme fraiche
1dl socker
1 burk krossad ananas (väl avrunnen)

Blanda ihop och lägg smeten på pajdegen.
In i ugnen 175 grader i 30minuter.
Avnjutes med vaniljglass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta med dig le bebe et le mami , så ska jag visa er finfina promenad-slingor här nere på Orust!! Sen kan vi sitta vid havet & sippa på lite vin . Efter det plockar vi lite snäckor. Sen tar vi en tur till fiskbilen & köper färska räkor . Guu va skoj vi skulle ha . För mer ingående beskrivning ,ring:
073-*** ** ** / Malin

Anonym sa...

Well well kanske int just denna vecka kommer vi men lite senare till hösten maybe.