onsdag 29 oktober 2008

Onsdag

Idag ska jag och Melker på mammababy-träff på Kulturens Hus. Mammorna kom jag i kontakt med på en föräldrakurs som jag gick innan Melker föddes. Vi träffades för att fika första gången förra onsdagen och det var supertrevligt, så roligt att prata med andra mammor som har bebisar i samma ålder och utbyta erfarenheter, tips och trixs!



Nick har tagit semester idag och är och jagar fågel med Frazze och Melkers farfar Rolf. Jag pratade med Nick nyss och dom hade inte skjutit något men sett björnspår!!
Jag bad dom lägga benen på ryggen och dra därifrån fortare än fortast möjligt men nej nej känner jag Nicke rätt så går han säkert där som värsta Ture Sventon med förstoringsglaset i hand och letar ännu mera spår. Jag förstår hans fascination, jag skulle oxå vilja se björn men helst då väl inpackad i en bil eller dyl. Tur att dom har Frazze med sig så att han kan "varna" ifall dom kommer för nära, för jag tror inte ens Frazze é så dum så att han går i närheten av en björn men man vet aldrig.
Jahaja då måst man gå omkring och vara orolig hela dan tills dom har kommit hem.....suck!
...min egen lilla brunbjörn.

Kram
C

Inga kommentarer: