måndag 27 oktober 2008

Ny vecka, nya tag...

Längesedan sist jag uppdaterade, inte bra!

Idag vette 17 vad jag och M:et ska hitta på, kanske tar vi oss en tur till Storheden och glor i affärer. Ska dock försöka hålla hårt i plånkan, fick min "lön" från försäkringskassan idag och man kan väl säga att man är sjuuuuukt underbetald som mammaledig, inga direktörslöner här inte!!

Melker har blivit stora grabben, nu har han börjat skratta, inte ännu så att han kiknar men ja han skrattar till när man gör något roligt typ titt-ut leken, den är jättekul. Sen så gillar han när man skrämmer han, då blir det ett skratt som - vet inte om jag ska skratta eller gråta-skratt.

Nåt annat som är riktigt kul det är hans nya bitring och leksak, dom kan han leka länge med.
Babygymmet är oxå kul nu när han kan greppa tag i grejjorna som hänger där...nåt som är mindre kul det är när han väl har fått tag i en leksak på gymmet och så vill han inte hålla i den längre och inte förstår hur han ska släppa taget...då blir han lite sur.

Längesedan jag har tagit kort på Melker upptäckte jag...syrran har juh varit här och hon är ju som värsta paparazzi-fotografen, kameran är med överallt, på minsta lilla tur som vi har gjort! Å som jag har fått släpa på den kameran...ja hon lämnar gärna över ansvaret på den när man är på stan...den väger ju minst som 3 tegelstenar. Inte så lätt att hålla kameran i ena handen och med andra handen bläddra i klädställ och med ena foten hålla i vagnen samtidigt som man ska underhålla Melker med titt ut leken :-). Tur man är kvinna, då är man ju van att hålla massor med bollar i luften...å snygga foton blir´e, så det är ju minst sagt värt å släpa tegelstenen backe upp, backe ner!


Kram
C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör mig glad lilla syster!
Tack för en underbar vecka . Kan vi int gö om det , va? Ta med dig "le bebe och le mami" & kika in till oss här nere på the westcoast , please.

Jag saknar dig redan ...och Melker såklart . Och Nicke såklart . Jag saknar även tant Ebba & Fraggel såklart . Såklart !!!

pusspuss från storsyrran

Anonym sa...

Jo det skulle vara kul att komma ner till westcoast men jag måst bara få med le mami, vill inte åka själv med le bebe på tåget och definitivt inte go by plane!

Anonym sa...

Grattis Melker på din namnsdag,alltså ditt andra namn Simon.Mormor har varit och köpt en baby-sitter åt dej,så nu slipper du ligga på golvet hos mommo.Annars så brukar jag inte köpa nåt på namnsdagar,men idag är en speciell dag,bara så du vet att det inte blir varje gång du har namnsdag.

Anonym sa...

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN , MELKER!

PUSSAR FRÅN ALVA , ANTON OCH MALIN.